Het boek ''Ethisch Groeien"
Gepubliceerd bij Roularta, begin 2003
Bedrijven moeten groeien als ze hun bestaansreden niet in het gedrang willen brengen. Ze moeten dit echter met een open vizier doen, door klantgerichtheid, innovatie, efficiëntie én menselijke betrokkenheid optimaal te combineren.
Dit boek biedt een eigen zienswijze die gegroeid is uit de praktijk. Het geeft een antwoord op een aantal vragen en benadrukt een aantal meningen:
- Is groei een vies woord?
- Iedereen kent de juiste slogans, maar ligt het verschil tussen winnen en verliezen niet in de implementatie ervan?
- Zijn ethische labels het juiste antwoord, of riskeren ze tot meer bureaucratie te leiden?
- Waarom is het strategisch plan als oefening achterhaald?
- Moeten bedrijfsleiders niet minder aandacht besteden aan hun beurskoers, omdat die toch zelden de juiste waardecreatie aangeeft?
- Hoe vermijdt u dat innovatie tot chaos leidt?
- Waarom zouden de regels van het boekhouden veel simpeler moeten?
- Is klantgerichtheid een kwestie van innovatieve systemen en technieken, of van de juiste cultuur?
- Hoe pakt u een fusie of overname aan de dag na de handtekening?
Te bestellen via: administratie@4-f.be
Prijs: 20 euro (exclusief verzendingskosten)